4 min

Kako Covid-19 menja pakovanje

Promena koja je nastala moze konačno uticati da se oslobodimo potrebe da se svaki proizvod umota u plastiku koju je nemoguće otvoriti

Promena potrošačkih navika prilikom kupovine tokom pandemije Covid-19 dovela je do velikih promena u ​​lancu snabdevanja - uključujući i način pakovanja robe.

Operativni menadžeri morali su da preispitaju kako njihova ambalaža funkcioniše u okruženjima u kojima radnici moraju biti udaljeni najmanje šest stopa, rekla je Laura Clark, potpredsednica za globalnu strategiju i poslovni razvoj kompanije Sealed Air.

Operateri skladišta i centara za otpremu robe takođe su se morali nositi sa nedostatkom radne snage, što je dovelo do većeg stepena automatizacije.

„Covid je ubrzao budućnost“, rekla je Clark. U stvari, ona veruje da je Covid-19 ubrzao automatizaciju u pakovanju za tri do pet godina. Pandemijski ubrzani prelazak na e-trgovinu takođe je pokrenuo promene u veličini ambalaže, percepciji potrošača o ambalaži i otpadu i dizajnu ambalaže koja je prihvatljivija za povrat. Promena koja je nastala može konačno uticati da se oslobodimo potrebe da se svaki predmet zatvori u plastiku koju je nemoguće otvoriti.


PAKOVANJE: MALO ALI MOĆNO

Pandemija je pogurala potrošače više ka e-trgovini, što je nateralo trgovce da preispitaju kako da isporuče proizvod do samih kupaca. Za mnoge trgovce to je značilo uvođenje isporuka iz prodavnice, pretvaranjem „klasičnih“ prodavnica u centre za otpremu robe, uključujući i one koji su slali manje pakete.

„Imali smo niz različitih manjih prodavaca koji su uvezali svoje višekanalne strategije i prešli na strategiju distribucije otpreme van prodavnice“, rekla je Clark. Za Sealed Air, to je značilo veću potražnju za manjom ambalažom i takođe manjom opremom za pakiranje kako bi se uklopila u prostorije prodavnica nužno dizajniranih kao centre za otpremu robe.

Veliki trgovci poput Amazona, Valmarta i Targeta su takođe prešli na smanjenje ambalaže - ali na drugačiji način od malih firmi. Umesto zahteva za manjom ambalažom zbog ograničenja prostora, veliki trgovci smanjuju ambalažu kako bi smanjili unutrašnji prazan prostor.


OD LANCA NABAVKE DO KRAJNJEG KORISNIKA

Pošiljaoci takođe imaju manji uticaj na životnu sredinu, cilj koji nije izgubljen nastankom pandemije. U stvari, rekao je Johnathan Foster, glavni savetnik u Proxim-i, interes za smanjivanje ambalaže najverovatnije će rasti s obzirom na ono što se koristi za prevoz predmeta, posebno namirnica poručenih on-line.

„Pakiranje se menja sada kada završava u kućama ljudi i oni imaju posla sa više tog otpada i te ambalaže“, rekao je. „Na kraju, ljudi će postati mnogo svesniji ovoga i važnosti recikliranih materijala“

Sa mnogo manje potrošača koji odlaze u prodavnice, pakiranje će  značajno uticati na brendiranje, rekao je Clark. „Kako inače komunicirate?“ rekla je. „Pakiranje je jedno jedino komunikaciono sredstvo za koje imate 100% garancije da će doći u kontakt sa vašim kupcem“.

Pakovanje bez dodira bilo je traženo i od kupaca. U septembarskom istraživanju više od 1.500 američkih potrošača, kompanija Sealed Air otkrila je da je veća verovatnoća da će kupci stupiti u interakciju sa QR kodovima na paketima ako bi njihovo skeniranje otkrilo određene vrste informacija. Konkretno, potrošači su želeli da znaju gde je proizvod proizveden i upakovan, kao i u kojoj meri je proizvod procesuiran u okruženju bez dodira.

Sealed Air je takođe otkrio da je 28% ispitanika bilo veoma zainteresovano za kupovinu hrane koja je podložnja kvarenju, a koja sadrži tvrdnju ili sertifikat da je pakovana u okruženju „bez dodira“.


POVRAT ROBE IZ E-TRGOVINE ZAHTEVA DA SE PORAZMISLI O AMBALAŽI

Foster očekuje da će pandemija istisnuti jedan trend pakovanja: umotavanje predmeta u tvrdu plastiku. Namera je da se spreči krađa u prodavnici, ali s povećanjem prodaje putem e-trgovine, plastika možda neće vredeti jer utiče prilikom povrata robe.

Naveo je primer nečega što je i sam kupio tokom pandemije: zamenski daljinski upravljač za plafonski ventilator. Naručio je tri i morao je da otvori ambalažu na svakom kako bi ga testirao.

Šta se događa sa dva daljinska upravljača koja je vratio? Trgovci ne mogu realno očekivati da će prodati novu stvar ako nije upakovana na isti način. „Kompanije će ili morati da planiraju te gubitke ili će se odreći plastike“, rekao je. „Ako taj predmet u nekom trenutku stave u prodavnicu, možda će morati da prihvate rizik krađe“.

Umesto toga, kompanije bi se mogle odlučiti za pakiranje u foliju. „Svi delovi i komponente šalju se u plastičnoj foliji u kutiji. Izvučeš i probaš. Ako ne radi, ubacite nazad i vratite kutiju. Dinamika kako dolazimo do robe utiče na pakiranje na nenamenski način “.

 

Autor: Jan A. Miller iz časopisa „ Supply chain dive “